woensdag, maart 19, 2014

Layouts Maleisië

In de zomer van 2012 zijn we naar Maleisië geweest en er een zelfstandige rondreis gedaan. Dit was gelukkig een reis zonder al te veel dierenfoto's (hoewel...) zodat ik er makkelijk een selectie van kon maken om te scrappen.
Girls just wanna have fun!

Martha, de hond van Daphné was ook van de partij

Deze layouts dateren al van augustus 2013, en ik heb ze allemaal gescrapt tijdens een scrapweekendje met Daphné en Veerle om een ander scrapweekend voor te bereiden.  We hebben allemaal samen heel wat afgescrapt en afgelachen!
Ons gezamelijk stapeltje layouts...

En nu de creaties!  Ik heb voor alles beige cardstock gebruikt.  Ik gebruik nu ook alleen maar één kleur voor het volledige album, om meer eenheid te creeëren.  Meestal neem ik geen wit zoals Veerle, omdat ik dat net iets te fel vindt, maar beige past uitstekend bij de natuurkleuren van de foto's!

Makaken met soms wel hilarische foto's...

De linkerkant is een flapje met nog wat extra foto's

Nog meer apen, ook een Orang Otang in het wild, één van de weinige plaatsen waar er geen palmplantages zijn op Borneo.  Ook neusapen zijn best hilarisch om te zien.

Tochtje op de rivier, met nog meer dieren, waaronder slapende ijsvogels die je gewoon kon aanraken en de zeldzame bosolifant!

We namen ook de bus naar oliestaat Brunei om er een nachtje door te brengen en wat op verkenning te gaan, o.a. naar de kleurrijke markt

Ook hier weer een flap met verborgen foto's van het museum van de sultan

Ook bezochten we het terrein van de grote moskee, en we hadden geluk want net na ons hebben ze de boel gesloten omwille van de ramadan.  Maar de imam was zo lief om nog een foto te maken van ons twee

We bezochten ook het park rond de hoogste berg van het eiland Borneo, en de dag nadien heeft Wim die gewoon een keer op en af gelopen (waar een normaal mens 2 dagen over doet...)

Op bezoek langs de evenaar betekent ook dat het wel een keer kan regenen, en dan meestal wel goed hevig.  Gelukkig hadden we hutjes om in te schuilen in het natuurpark...

In het park waren een heleboel grotten met vleermuizen en zwaluwen

En langs de weg naar de grotten ook heel wat paddestoelen en beestjes, waaronder bloedzuigers en duizendpoten...

Na de natuur ook even wat "cultuur" in de stad, langs de rivier

Chinatown is altijd heel kleurrijk, maar zeker ook de prachtige orchideetuin die we bezocht hebben

Omdat ik veel te veel mooie foto's had van de orchideeën heb ik hier gewoon een flap-layout van gemaakt...

Uitstapje naar een ander Nationaal Park, met ook weer veel aapjes

Ook de rotsformaties aan het strand waren schitterend, en ook mijn fotomodel natuurlijk...

Wilde varkens op zoek naar eten bij eb, en in het park waren ook vleesetende planten te zien

Dit deel van het album is bijna af, alleen nog ons bezoekje aan de orang otangs, maar daar heb ik ook weer véél te véél leuke foto's gemaakt in het rehabilitation centre, maar die plan ik om binnenkort tijdens een ander scrapweekend te maken. Ook de duikfoto's van voor de rondreis ben ik nog mee bezig (gemaakt tijdens de albumtrack), en die worden ook binnenkort afgewerkt.  En dan hoop ik dat het niet zo lang meer duurt voor jullie ze te zien krijgen!

Geen opmerkingen: